Jutro premiera trzech projektów sygnowanych logiem Cut Addix. Z tej okazji, Dj Ace i Karol KAR postanowili opowiedzieć, jak doszło do nagrania mixtape’u „38.”, w całości wypełnionego bitami Apollo Browna.
Dj Ace: „38.” jest solowym projektem KAR’a. Karol dał o sobie znać przy okazji akcji „RapGryfino”, którą prowadziłem w moim rodzinnym mieście w 2013 roku. Wspólnie z lokalnymi nawijaczami i zaprzyjaźnionym Cyklon Studio przygotowaliśmy rapową składankę, gdzie Karol nagrał singlowy „Charakteatr”. Wchodząc do studia oznajmił, że będzie to najlepszy utwór z projektu i nie pomylił się. Nasza współpraca trwa od tego czasu, a KAR nadal się rozwija. O pomyśle na „38.” usłyszałem po raz pierwszy składając Blendtape dla Trueszczursów, który również oparty jest na instrumentalach Apollo Browna. Gotowe utwory otrzymałem po dłuższym czasie, ale już w całości do oskreczowania i złożenia w mixtape. Na etapie finalizacji stwierdziliśmy, że w związku ze sporą ilością skreczy i formą wydania uzupełnimy tytuł o „feat. DJ Ace”.
Karol KAR: Apollo Brown to producent, którego twórczość polecono mi podczas moich pierwszych nagrywek. Minęło trochę czasu zanim oswoiłem się z jego twórczością, a odsłuch „Thirty Eight” wpłynął na chęć wykorzystania podkładów Apolla w kolejnych nagraniach. Instrumentale Browna pachną jak Detroit. Nie są przyjemne, ale dają do myślenia. Chciałem jednak wykorzystać je w sposób szczególny i zrobić to w konwencji prawdziwego, oldschoolowego mixtape’u. Miało być staro szkolne, ze skłonnością do przesady, z szacunkiem dla przeszłości, ale świeżym spojrzeniem w przyszłość. Wymyśliłem sobie, że w gronie wspólnych mianowników dla tego projektu musiałem wcielić „klimat”. Po wielu nieprzespanych nocach, dziwnych stanach i sytuacjach powstawały teksty – lwia część w momencie kiedy mieszkałem w Szczecinie, dlatego starałem się zmieścić tutaj jakiś pierwiastek tego miasta, nie zapominając również o swojej rodzinnej miejscowości. Dj Ace poznałem dzięki zorganizowanej przez niego akcji „RapGryfino” kilka lat wstecz. Byliśmy niejako zmuszeni do tej współpracy z racji korzystania z tego samego studia. Propozycja dogrania kilku skreczy została przeniesiona o poziom wyżej, w konwencję MC/DJ, co dla mnie jest wyróżnieniem. Stworzyliśmy projekt z cyklu „takich już nie grają”; kipiący hip-hopem, stylowy i na swój sposób oryginalny. Wpasowało się to w wizję Ace’a, powoli rozwijającej się pod jego skrzydłami inicjatywy Cut Addix. Tak „38.” stał się fizycznie wydanym projektem, którego sprawdzenie obaj serdecznie polecamy.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.