Do cyklu „Siedem Cali” staram się zapraszać tylko osoby które mają w sobie ogromną zajawkę i miłość do hip hopu a do takich osób bez wątpienia należy reprezentant Hemp Gru i organizator imprez Rap History Warsaw – Steez. Jako dj i producent ma na koncie współpracę ze ścisłą czołówką polskiego hip hopu. Wraz z Dj’em Kebsem tworzy duet didżejski Squeeze That a z kolei z Technikiem projekt DustyDigital. Poza licznymi imprezami w Warszawie Steeza do tej pory można było posłuchać na żywo w takich miastach jak: Nowy Jork, Londyn, Chicago, Cannes, Edynburg. Jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił to zachęcam do odrobienia lekcji i sprawdzenia jego produkcji np w linku który znajduję się poniżej. Jak komuś jeszcze się uda to zapraszam do zakupu szczególnie „Steezmatic Volume 1 ” ten mixtape jest naprawdę rewelacyjnie wydany – sam muszę się za nim rozejrzeć:)
1.Wytwórnia z której płyty możesz kupować w ciemno?
Wydania Ninja Tune do połowy poprzedniej dekady.
2.Płyta która według Ciebie ma najlepszą okładkę ?
Jeżeli chodzi o hip hop to okładka singla Geto Boys „Mind Playing Tricks on Me” i albumu „We Can’t Be Stopped” do pary. Poza rapem to zbyt trudny wybór bypostawić na jedną okładkę, natomiast z nowych rzeczy bardzo podoba mi sięcałe wydanie „Digital Garden” Kixnara.
3.Album który zabrałbyś na bezludną wyspę ?
Bez wahania wziąłbym Kaleidoscope ekipy Dj Food.
4.Twój ulubiony producent ze złotej ery?
Obecnie jest to bez dwóch zdań Easy Mo Bee. Uwielbiam jego produkcję od,minimalistycznych bitów w stylu Warning Biggiego, przez brudne, na debiutanckim „Words from the Genious” GZA aż po bardziej imprezowe produkcję dla Bad Boy czy Busty. Jego podkłady to esencja basowych linii,świetnych perkusyjnych loopów oraz bardzo klimatycznych sampli. Wielokrotnie były to także proste ale bardzo efektowne kolaże sampli z różnych utworów jak w np. „Friend Of Mine” czy „One More Chance” wspomnianego wcześniej Notoriusa B.I.G.
5.Płyta która zrobiła ostatnio na Tobie największe wrażenie?
Z racji projektu Rap History Warsaw nie jestem na bieżąco ze świeżymi rzeczami.Praktycznie co dwa tygodnie robię konkretny przegląd każdego kolejnego rocznika,który prezentujemy na imprezie. Mógłbym raczej przytoczyć parę zapomnianych perełek.Z nowszych może niezbyt świeży tytuł ale bardzo niedoceniona moim zdaniem płytawydana w 2008 roku Illustrious – Big Noyda. Świetne flow rapera plus znakomita(!)produkcja, jedynie tematyka jest dość oklepana, mimo tego polecam. Obecnie na słuchawkach nowy album Ghostface’a.
6.Raper z najlepszym flow w Polsce ?
Z tych którzy wygrzali już sobie miejsce na scenie to chyba Eros, szczególnie po ostatnich featach. Jeśli chodzi o samo flow (tj. nie biorę pod uwagę maniery w nawijaniu czy tekstów) to z debiutantów będzie to bez dwóch zdań VNM.
7.Jak oceniasz kondycję polskiego vinyla?
Za albumami na winylu w ogóle się nie oglądam bo zakup i tak kończy się zazwyczana digitalizacji. Przez cyfrowy dj’ing na pewno nie doczekamy się jakiejś piorunującejilości singli, natomiast wiem, że kolekcjonerzy przeczesują sieć i odwiedzają lokalnesklepy w poszukiwaniu ulubionych tytułów. I stąd pojawia się coraz więcej LP. Mimotego osobiście czekam na single w stylu ostatniego wydawnictwa Pyskatego, tegochyba mi najbardziej brakuje. Na tej 12″ są 3 remiksy, org, akapela i wszystkie instrumentale! Bardzo mnie także cieszy gdy widzę, że polskie winyle Daniela Drumza,Twistera czy Break Da Funku sprzedają się za granica.